111FB6BC-E89E-4F06-8188-5CC1B2EABADA

Trendy na firmowego bloga, które warto wdrożyć 

Spis treści

Z historii blogosfery

Jeszcze 10 lat temu blogi postrzegano jako formę osobistego pamiętnika publikowanego w sieci – własną wirtualną przestrzeń umożliwiającą dzielenie się doświadczeniami, przemyśleniami, pomysłami. Uznawany za pioniera blogowego Justin Hall, który jako jeden z pierwszych na świecie założył bloga w 1994 nigdy by nie pomyślał jakie rozmiary osiągnie zapoczątkowany przez niego trend.

Potem nastała rewolucja. A wraz z nią zmieniło się przeznaczenie i … postrzeganie blogów. Odkąd stało się jasne, że publikowanymi treściami można wywrzeć wpływ na czytelniczym audytorium – blogowanie stało się zajęciem modnym i dla skrupulatnych blogerów również intratnym. Biorąc dodatkowo pod uwagę możliwość dotarcia do czytelników na całym świecie oraz pojawiające się na rynku coraz to bardziej zaawansowane narzędzia do blogowania – zyskało ono bardzo szybko status zawodu pożądanego i podziwianego. I tak w ciągu zaledwie sześciu lat liczba blogów skoczyła z 23 (1999) do 50 milionów (2005).

A co mówią dzisiejsze liczby? Trudno uwierzyć, że według obecnych statystyk aktualnie prowadzonych jest 600 milionów aktywnych blogów na 1.7 biliona stron internetowych. Liczba ta stale rośnie: według danych Ahrefs pytanie „Jak rozpocząć blogowanie?” wpisywane jest do wyszukiwarki 121 tysięcy razy w miesiącu, a dzienna liczba publikowanych postów oscyluje wokół 7.5 miliona. Jak podaje Growth Badger średnio co 13 osoba pisze bloga, a blisko 4 tysiące osób dziennie rozważa rozpoczęcie blogowania!

 

Blog firmowy – jakie korzyści może przynieść?

Również biznes szybko dostrzegł potencjał, jaki drzemie w regularnym prowadzeniu firmowego bloga. Lista korzyści jest bardzo długa. Publikowanie atrakcyjnych, użytecznych treści może nie tylko wpłynąć na zwiększenie ruchu w witrynie i pomóc w osiągnięciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale  również może wspierać edukację klientów w zakresie oferowanych produktów i usług, może pomóc w budowaniu i rozwijaniu społeczności wokół marki, może być pomocne przy kreowaniu wizerunku eksperta w danej dziedzinie lub branży, i w końcu może pełnić funkcję centrum prasowego, na łamach którego potencjalni klienci otrzymają informację o nowościach w ofercie lub o ważnych wydarzeniach z życia firmy.

Nie dziwi zatem fakt, że według ostatnich badań, posty na blogach nadal są najpopularniejszym formatem treści wśród osób zajmujących się marketingiem treści (Content Marketing Institute, 2021), a ponad dziewięć na dziesięć z nich tworzy posty na blogach by pomóc w osiągnięciu ogólnych celów marketingowych (SEMrush, 2021).

Jakie inne zalety ma wdrożenie bloga na firmową stronę? Jak pokazują badania, firmy, które prowadzą blogi odwiedza o 55% więcej użytkowników. Blogi generują również o 67% więcej leadów w skali miesiąca. Strony z blogami mają o 434% więcej zaindeksowanych stron. Zaindeksowane strony to po prostu zestaw stron witryny, które zostały odwiedzone przez wyszukiwarkę, przeanalizowane i dodane do jej listy stron internetowych. Są one istotne dla rankingu witryny – witryna z mniejszym odsetkiem zaindeksowanych stron zazwyczaj zajmuje niższą pozycję w rankingu i traci ruch. Nieuwzględnienie tych statystyk i regularnego blogowania w ogólnej strategii marketingowej może być zatem kosztownym błędem.

Zalecane praktyki:

Instytuty marketingowe i opiniotwórcze agencje prowadzą rokrocznie badania mające na celu wyłonienie obowiązujących trendów i publikują raporty z zalecanymi praktykami dotyczącymi tworzenia contentu na blogi. O tym, jak szybko zmieniają się wytyczne świadczyć może chociażby zalecana średnia ilość słów, która z roku na rok jest coraz większa. Z czego to wynika? Okazuje się, że im dłuższy artykuł, tym bardziej dopracowany i szczegółowy content, a takie blogowe publikacje są przecież bardziej wartościowe dla użytkowników i … dla wyszukiwarek. Ale to nie koniec zmian.

Poniżej prezentujemy zalecane praktyki, które warto wdrożyć by liczba czytelników rosła a witryna zajmowała wysokie pozycje w SERP’ach. Kluczowe będzie tu połączenie kreatywności, umiejętności analitycznych i znajomości czynnika ludzkiego procesu generowania leadów.


Długość wpisu blogowego.

Ponieważ dłuższe artykuły dobrze działają, publikowane posty z roku na rok stają się coraz dłuższe. W 2014 roku tylko 1,4% blogerów opublikowało posty na blogu, które średnio przekraczały 2000 słów. W 2018 roku odsetek ten wzrósł do 8% (2018, Orbit Media Studios).

Długość przeciętnego wpisu na blogu wzrosła z 808 słów w 2014 roku do 1 151 słów w 2018 roku. To wzrost o ponad 42%. (2018, Orbit Media Studios). Zalecana średnia liczba słów w 2021 oscyluje między 1500 a 2000, chociaż liczba ta dla każdej branży czy grupy docelowej może być bardzo różna. Niezależnie od tego trend wzrostowy jest jednak bardzo wyraźny. Aby sprawdzić, jaka jest zalecana długość tekstu dla tematyki, którą się zajmujesz – możesz sprawdzić jak długie teksty publikuje konkurencja, lub po prostu napisać tekst tak długi, aż uznasz, że temat został całkowicie wyczerpany.

Jednak jak pokazują statystyki blogowe w 2020 dłuższe posty mają do 77,2% więcej linków przychodzących niż krótsze (według Backlinko), co oznacza ni mniej ni więcej jak to, że chętniej są udostępniane.


Content experience:

Jakość publikowanych na blogu treści to nadal najważniejszy czynnik decydujący o sukcesie (Hubspot, 2021; Growth Budger, 2021). Muszą być one merytoryczne, unikatowe, użyteczne i wysokiej jakości, ale przede wszystkim powinny zapewnić odbiorcy doświadczenie nieskazitelności i ponadprzeciętności.

Czym jest zatem doświadczenie contentu? Można opisać je jako dobre wrażenie, które przypisujemy danemu wpisowi, gdzie treści są niezakłócone wyskakującymi oknami reklam, łatwo skanowalne, ułożone w spis treści, zapewniające intuicyjną i łatwą w obsłudze interakcję z witryną.

Niebagatelną rolę pełni tutaj skanowalność – odkąd wpisy blogowe stały się coraz dłuższe coraz mniej czytelników czyta je w całości. HubSpot w swoim raporcie zdradza, że tylko 16 procent czytelników online zapoznaje się z treścią słowo po słowie. Pozostali skanują, szukając szybkich i skutecznych informacji.

Jeśli chcesz, aby czytelnicy pozostali na Twojej stronie, byli zaangażowani i promowali Twoje treści na innych platformach, spraw, aby Twoje informacje były łatwe do zeskanowania poprzez użycie wizualizacji oraz aby – jeśli tego wymaga Twoja strategia – zawierały w odpowiednio zaplanowanym miejscu CTA.


Treści wizualne, multimedialne i przekraczanie platform

Ponieważ teksty blogowe stają się coraz dłuższe blogi ograniczające się tylko do publikowania artykułów tekstowych nie są już dla dzisiejszego odbiorcy satysfakcjonujące. W strategii blogowej szczególne miejsce powinny zatem zająć – obok treści pisanych – również treści wizualne (zdjęcia, infografiki, wykresy, nagrania wideo, podcasty) oraz interaktywne, publikowane poza blogiem również na innych kanałach (vlogi, webinary, kursy online). Przekraczanie platform, korzystanie z różnego rodzaju mediów do tworzenia unikalnych doświadczeń dla odbiorców to wyzwanie dla dzisiejszych marketerów.

Dodatkowo w strategii blogowej bardzo ważne jest uwzględnienie promocji bloga w kanałach social media. Daje to możliwość spotkania ze społecznością również w innych punktach kontaktowych oraz pozwala przyciągnąć zwolenników z różnych przestrzeni. Zintegrowane, umiejętnie prowadzone działania na różnych platformach z użyciem różnego rodzaju treści – w tym graficznych i wizualnych – mogą zagwarantować maksymalny zasięg.

Przyjrzyjmy się jeszcze działaniom jakie ramach omnichanel marketingu stosują według Growthbudger najskuteczniejsi blogerzy (zarobki powyżej 50 tys. USD rocznie) w porównaniu do grupy blogerów zarabiających poniżej wspomnianej kwoty (grupa badawcza wynosząca 1100 osób):

Content w oparciu o analizę danych

Nie oznacza to nic innego ponad to, że skuteczność bloga zależy od precyzyjnego określenia potrzeb i oczekiwań jego czytelników. Na podstawie danych pozyskanych z profilu klienta tworzony jest wzór tego, jakich treści może potrzebować modelowy przedstawiciel grupy docelowej. W następnym kroku w oparciu o powyższe założenia tworzony jest plan contentu, na bazie którego powstają treści. Po ich opublikowaniu otrzymujemy informacje zwrotne i możemy podjąć odpowiednie działania. Sprawdzamy jakie są wskaźniki efektywności publikowanych treści, które publikacje „lepiej pracują” a w których należy coś zmienić. Dobra platforma nie może sobie pozwolić na ignorowanie tych informacji.

Realizując założenie tworzenia contentu o analizę nie możemy też przeoczyć analizy słów kluczowych, która jest niezwykle istotna z punktu widzenia SEO. Tutaj warto pamiętać o tym, że nie zawsze posty, które generują duży ruch – przynoszą dużo leadów. Czasem posty o niższych wskaźnikach ruchu wykazują wysoki współczynnik konwersji i na tych należy się skupić.

 

Częstotliwość publikacji i recyckling treści

Po pierwsze w obliczu wzrostu znaczenia jakości contentu wydawać by się mogło, że zmalało znaczenie częstotliwości publikacji. Większość blogerów przedkłada jakość publikowanych treści nad ich ilość. W 2014 roku 28% blogerów publikowało 2-6 razy w tygodniu. Dzisiaj robi to już tylko 15%. A liczba, która publikuje tylko raz w miesiącu wzrosła o połowę, z 10% w 2014 roku do 15% w 2018 roku (2018, Orbit Media Studios), i jak potwierdzają raporty trend ten się nadal utrzymuje.

Jednak publikowanie częściej nadal jest bardziej skuteczne. W badaniu przeprowadzonym przez HubSpot przeanalizował dane blogowe od swoich 13 500 klientów. Okazało się, częstotliwość publikowania wpisów na blogu ma związek z generowaniem leadów. Wniosek był taki, że firmy z 16 lub więcej miesięcznymi postami generują 4,5 razy więcej leadów niż firmy z czterema miesięcznymi postami na blogu.

Przy braku czasu na napisanie świeżego artykułu warto przy tym zwrócić uwagę na recyckling treści, dzięki któremu ze starszych, ale wciąż aktualnych postów można uzyskać całkiem nieźle pracujący materiał. Oczywiście jeśli post jest nadal wysoko w wynikach wyszukiwarki – lepiej wprowadzić kilka zmian niż całkiem go przebudować. Jak podaje Neil Patel 6 na 10 marketerów nie pisze nowych artykułów a powtórnie wykorzystuje stare, nawet do 3 razy.


Dystrybucja wielokanałowa

Dystrybucja treści na blogu jest nie mniej ważna niż jej tworzenie. Samo opublikowanie posta niepoparte promocją w innych kanałach raczej nie spowoduje, że uzyska on organiczny ruch w sieci w najbliższym czasie. Tutaj ważną rolę odgrywają media społecznościowe, gdzie swoje treści promują dziś prawie wszyscy blogerzy. Dodatkowo blisko dwie trzecie z nich korzysta z e-mail marketingu (Statista, 2020). Warto pamiętać o tym, że sama publikacja posta na blogu nie przyniesie rezultatów.

Treści wartościowe i użyteczne dla odbiorców

Statystyki blogowania z ostatniego badania pokazują, że jakość treści jest oceniana jako najważniejszy czynnik sukcesu wśród wszystkich blogerów (GrowthBadger, 2019). Jak wynika z badań zapotrzebowanie na wyższej jakości treści przez czytelników jest teraz wyższe niż dwa lata temu.

A jakie czynniki sprawiają, że treść jest wysokiej jakości? Zależy to od wielu elementów, wśród których najważniejsze to:

  • kwestie techniczne (układ, formatowanie, atrakcyjność wizualna, pisownia i gramatyka)
  • tematyczne dopasowanie do zainteresowań / potrzeb docelowych odbiorców;
  • dobra pozycja w Google i osiąganie celów marketingowych
  • zaangażowanie, jakie treści wywołują w mediach społecznościowych
  • wysoki współczynnik konwersji i wiele innych.

Tworząc treści na bloga warto sobie zatem zadać pytania:

  • Czy moje treści są na czasie? Jakie aktualne wydarzenia mogę zawrzeć w moich treściach?
  • Z jakimi problemami borykają się moi docelowi odbiorcy? Z jakimi potencjalnymi problemami będą musieli się zmierzyć?
  • Jak mogę im pomóc w rozwiązaniu tych problemów poprzez tworzenie treści?
  • Kiedy jest najlepszy czas na publikację treści na mojej stronie?
  • Z jakich innych mediów mogę skorzystać, aby dać im znać, że moje treści mogą im pomóc?
  • Co mogę zrobić, aby zebrać informacje zwrotne? Jak zweryfikować, czy moje treści były przydatne czy nie?

Podsumowanie

Mając na uwadze fakt, że według statystyk czytelnicy blogów spędzają na czytaniu wpisu przeciętnie około 37 sekund, a 43% czytelników w ogóle tekstów nie czyta tylko skanuje treści pojawia się pytanie, jak odnieść te dane do opisanych powyżej trendów i zalecanych praktyk. Do tego dochodzi brak równowagi między czasem, jaki twórcy blogów poświęcają na przygotowanie wpisu (według Orbit Media średni czas napisania posta to około 3 godziny 55 minut w 2020 roku) a czasem spędzonym na blogu przez czytelników.  Czy rzeczywiście w tym wszystkim chodzi jedynie o wygenerowanie ruchu na stronach i walkę o wysokie pozycje w wyszukiwarkach?

Odpowiedź wydaje się jednak oczywista: jeśli dzięki wartościowym i użytecznym treściom zbudujesz wokół swojej strony społeczność – z pewnością czas poświęcony na przeczytanie wpisu będzie dłuższy niż 37 sekund. Aby popularność Twoich wpisów nie traciła z czasem na wartości a społeczność nie odeszła do konkurencji warto podążać za trendami i zaleceniami cyfrowych guru marketingu, jak Neil Patel, czy obserwować opiniotwórcze blogi tematyczne instytutów i agencji marketingowych jak Content Marketing Institute czy Orbit Media Studios lub Hubspot. Na ich stronach lub kanałach w mediach społecznościowych można znaleźć wiele wskazówek i inspirujących informacji.  Polecamy Wam korzystanie z tej wartościowej wiedzy.

Zostaw komentarz

Ustawienia prywatności
Dziękujemy za zainteresowanie usługami Splendid Content i za odwiedzenie naszej witryny lub mobilnej aplikacji. Nasza Polityka Prywatności pomoże Ci w zrozumieniu sposobu, w jaki sposób gromadzimy i wykorzystujemy udostępnione nam dane osobowe.
Splendid Content nie sprzedaje ani nie udostępnia danych swoich klientów ani list mailingowych żadnym podmiotom trzecim w celach marketingowych lub innych bez otrzymania Twojej wyraźnej zgody.

Informacje ogólne
1. Niniejsza polityka dotyczy serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://splendidcontent.pl
2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Splendid Content Irmina Fabijańska – Florek, Ul. Grottgera 9 / 1, 20-029 Lublin
3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: biuro@splendidcontent.pl
4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
o Obsługa zapytań przez formularz
o Realizacja zamówionych usług
o Prezentacja oferty lub informacji
o Prowadzenie newslettera
6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
o Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
o Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
2. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.
Hosting
1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: www.cyberfolks.pl.
Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych
1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
o firma hostingowa na zasadzie powierzenia;
o firmy świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora;
o upoważnieni współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
2. Twoje dane osobowe przetwarzane są przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
o dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
o ich sprostowania,
o usunięcia,
o ograniczenia przetwarzania,
o oraz przenoszenia danych.
4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt. 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
8. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.
Informacje w formularzach
1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe o ile zostaną one podane.
2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.
Logi Administratora
1. Informacje o zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.
Istotne techniki marketingowe
1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
2. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.
3. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
4. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika
Informacja o plikach cookies
1. Serwis korzysta z plików cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
2. realizacji celów określonych powyżej w części “Istotne techniki marketingowe”;
5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
o Edge
o Internet Explorer
o Chrome
o Safari
o Firefox
o Opera
3. Urządzenia mobilne:
o Android
o Safari (iOS)
o Windows Phone